Blackout - Marc Elsberg

12:37



Ocena: 8/10
Tytuł oryginalny: Blackout
Autor: Marc Elsberg
Wydawnictwo: W. A. B.
Oprawa: miękka
Liczba stron: 784


Blackout, to moja pierwsza przygoda z Marckiem Elsbergiem. Temat katastrof i terroryzmu, to mój konik, więc wiedziałam, że Blackout, to coś co mnie zainteresuje. W końcu nie bez powodu studiowałam taki kierunek :)

O czym jest Blackout? Pewnego zimowego dnia cała Europa zostaje pozbawiona prądu. Wyobrażacie to sobie? Brak prądu, więc brak ogrzewania, brak wody w mieszkaniach, brak jedzenia, brak działającej kanalizacji, brak telewizji i internetu, płatności kartą, działających bankomatów... Wyobraźcie sobie sytuację w szpitalach, domach starców... Przerażająca wizja. I taką właśnie historię opowiada Blackout. Włoski informatyk i zarazem były haker podejrzewa, że jest to atak terrorystyczny. Ale co, jeśli nikt mu nie uwierzy? W rozwiązaniu tej zagadki pomaga mu amerykańska dziennikarka Lauren Shannon. W tym czasie Europa pogrąża się w coraz większym chaosie.

Przerażająca wizja tego, co rzeczywiście mogłoby spotkać Europę. Człowiek po przeczytaniu tej książki zdaje sobie sprawę z tego, że bez prądu nie mamy wielkich szans na przeżycie... Nie w dzisiejszych czasach i przy dzisiejszych zagrożeniach.

To mocna lektura. Bardzo wciągająca i przerażająca w tym wszystkim. Jest w niej dużo naukowych i informatycznych zagadnień, przez co niektóre momenty się dłużyły nawet i mi, ale ogólnie ta książka, to jedno wielkie WOW. Bardzo polecam!

You Might Also Like

0 komentarze