Mitologia Nordycka - Neil Gaiman

18:51



Ocena: 5/10
Tytuł oryginalny: Norse Mythology
Autor: Neil Gaiman
Wydawnictwo: MAG
Oprawa: twarda
Liczba stron: 240



Chyba niewiele jest takich osób, które nie znałyby twórczości Neila Gaimana, a przynajmniej nie kojarzyłyby. Sama znam od wielu lat kultową Koralinę, chociaż nie wiedziałam, że to Gaiman jest jej twórcą. Kiedyś całkiem przypadkiem natknęłam się na jedną z książek tego Pana, przeczytałam, przepadłam, zdziwiłam się dowiadując się, że to "jego" jest Koralina. Także miałam już w głowie pewną wizję tego, co chciałabym w Mitologii Nordyckiej otrzymać.

Gaiman jest niesamowitym pisarzem. Pisze tak, że człowiek całkowicie zatraca się w historii, wczuwa się w nią, a wręcz przenosi do stworzonego przez autora świata. Opowieści, które snuje są... mroczne, baśniowe, a zarazem wciągają człowieka tak, że nie może przestać. I właśnie tego oczekiwałam w Mitologii. Czegoś... magicznego, tego snucia opowieści, nuty grozy, całkowitego zatracenia w czytanej historii. A co dostałam? Odgrzewany kotlet.

Mam wrażenie, że autor na siłę próbował napisać tę książkę. Fakt, czyta się ją przyjemnie, jest lekka, w sam raz na jeden wieczór, ale... Nie ma w niej tego CZEGOŚ, co Gaiman umie dodać do swoich książek. W tej tego zabrakło. Dla mnie to taka standardowa mitologia, którą można by uznać za szkolną lekturę. Dowiadujemy się w niej kilka ciekawych faktów o mitologicznych postaciach, dawnych wierzeniach, ale... nic więcej w niej nie dostaniemy.

Muszę przyznać, że zawiodłam się... Liczyłam po niej na coś więcej, a dostałam... Nie mogę napisać, że flaki z olejem, bo książka czytała się bardzo dobrze, a rozdział Wyprawa Thora do krainy olbrzymów bardzo przypadł mi do gustu. Nie jest to jednak książka, którą będę śmiało polecać. Trochę szkoda... 

You Might Also Like

0 komentarze